Samsung BD-P1500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BD-P1500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

vd Bouw 23-06-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Vanmiddag de BD-P1500 aangesloten via de HDMI-aansluitingen op mijn Samsung LED-tv.
De 2 meegeleverde Blue-Ray discs doen het werkelijk fantastisch qua beeldkwaliteit, daar is niks mis mee.

Nu heb ik een voorkeur voor wat oudere films, vooral uit de jaren 60.
Ik heb via Amazon.co.uk enkele films besteld die op mijn oude DVD-speler prima af te spelen waren.
Echter bij de Samsung doen een aantal van deze films het niet, terwijl bij één het vervolg het wél doet.

Voor de rest doen alle zelfgebrande DVD's (via een iMac) het juist weer wel allemaal.

Hebben meerdere Samsung gebruikers hier last van?
Ook maakt de speler een hoorbaar geluid.

jh.mtk 14-05-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ik heb deze blu ray speler vorig jaar november gekocht. Ik ben deze inmiddels 7 maanden kwijt!! Oorzaak. Door hem op pauze te zetten of stop raakte hij helemaal van slag. Terug naar Samsung gerepareerd en vervolgens kon ik mijn eigen films op dvd niet meer afspelen. Alles geprobeerd. Gelukkig is It's zo netjes om ons wat anders aan te bieden, maar Samsung... helemaal niets. Echt slechte service!

pebbie1976 07-05-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Deze BR Speler net een paar dagen in combi, geen ervaring met andere want dit is mijn eerste. Ben er wel tevreden over, laadtijd is nog goed te doen ong 20 sec. Films spelen goed af, zowel originele BR's als niet originele BR's en gedownloade dvd's.

De ab vind ik een goedkoop prul ding en zeer onhandig. Maar goed daar komt morgen een Logitech alleskunnen voor in de plaats.

Valt me ook tegen dat als je de speler uitzet en daarna weer herstart, hij niet verder gaat in de film waar hij gebleven was. Dit is mijn dvd speler (sony) nl wel het geval.

Deze speler in Combi met Home Cinema Set Sony DAZ-DV260+ Samsung LCD TV LE46A856.

patricksl 08-02-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Sinds een maand deze speler in bezit. Tesamen met een Samsung LCD (40 686) gekocht.

Ik kan maar 1 ding zeggen, super! Laadtijd duurt inderdaad wel even, zo'n 15 a 20 seconden maar het is dan ook wel een schijf van 25 gb dus dat vind ik op zich niet zo raar en zeker niet storend.

Het enige waar ik wat problemen mee heb gehad is oudere dvd schijfjes die ik zelf gebrand had. Daar wil hij er 1 niet van afspelen. Maar dat gebeurde op mijn oude dvd speler ook wel eens;-)

Wat betreft prijs/kwaliteit is het een 10 waard. Makkelijk te bedienen, mooi design en waanzinnig beeld.

Chrisle 05-02-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ik heb de BD-P1500 al een tijdje in mijn bezit, In tegenstelling wat er op Samsung pagina staat ondersteund deze speler wel degelijk DVD+R en DVD+RW en MP3 CD/ DVD, Dit is wel afhankelijk van type firmware van je cd/ dvd brander en merk schijfjes

Met NEC brander geen enkel probleem.

Na software update zelfs Blu-Ray profile 2.0.

Sommige nieuwe blu-ray titels werken in eerste instantie niet, Dit is op te lossen door een USB 2.0 Geheugenstick van min 1.GB achter in usb ingang van de speler te stoppen.

Tevens ondersteund de speler DTS HD Master Audio DTS HR via HDMI.

Verder een prima speler, maar soms wat lange laadtijd.

Yves S 19-01-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Echt een top toestel en dat voor het geld.
Aangesloten op men Full HD 46 lcd samsung scherm en geeft een prima kwaliteit, en het beste van alles vind ik dat de maandelijkse update's van samsung (via internet kabel of usb stick) het helemaal super maken!

T.Martens 08-01-2009
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Deze Blu-Ray speler een week voor kerst gekocht.
We kregen er de nodige Blu-Ray films gratis bij, dus nadat we 2 kabeltjes hadden aangesloten, hem maar even uitgeprobeerd.
Maar daar valt je mond toch wel even van open, zo'n mooi beeld.
Vooral de vele functies van Blu-Ray films is 1 van de plus punten.
Maar de pret was van korte duur.
Een paar dagen geleden begint hij wat problemen te vertonen.
Niet meer reageren, blijven hangen, niets meer aangeven in de display etc.
Vandaag mee terug geweest naar de winkel.
We zouden meteen een nieuwe mee krijgen, alleen helaas niet op voorraad.
Jammer dat hij zo snel kapot ging, want het is echt een geweldige Blu-Ray speler!

Integra 29-12-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Vorige week de BD-P1500 aangeschaft in een aanbieding met 9 films.

Thuis gekomen gelijk aangesloten natuurlijk.

Bij het aanzetten een tikkie traag, maar verder wel vlot!

Super ding!

waffel 18-12-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Gisteren deze fraaie Blu-Ray speler gekocht.

Aansluiten was een eitje. Heb hem nu nog even via component aangesloten (rood-groen-blauw) en dat geeft al een superbeeld. Straks via HDMI moet het nog beter worden, maar mijn tv heeft geen vrije HDMI-ingang meer. Zal dus eerst een soort van schakelkastje moeten kopen.

De versterker heb ik via een optische kabel aangesloten. Het geluid was zeer goed.

Aansluiten op internet is gemakkelijk. De speler gaf gelijk aan dat er 2 updates waren. Het updaten duurt wel een lange tijd (ca. 30 minuten) en wat er precies veranderd is kan ik niet zien. Vermoedelijk heeft het iets met BD-Live te maken, we zullen zien.

Al met al zeer tevreden. Het opstarten van een Blu-Ray duurt wel lang, maar na het eerste menu bijna geen wachttijden meer. Heb gelijk een paar gekopieerde DVD+R's geprobeerd, zonder problemen. Ook bij deze schijven is de eerste opstarttijd erg lang, daarna gewoon.

In combinatie met mijn Samsung LCD-TV is het gemakkelijk, omdat de afstandbedieningen nagenoeg hetzelfde zijn. Met de Blu-Ray afstandsbediening kan ook de tv bediend worden.

pedro59 15-12-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

De samsung BDP-1500 die ik nu heb is de tweede in 8 weken tijd. Hij is defect gegaan en heb een nieuwe meegekregen, die is alweer defect, weer de zelfde storing. Hij geeft alleen nog maar load aan of close. Voor de rest wel super geluid en beeld maar om elke 4 weken een nieuwe op te halen is het niet waard.

Franklin Lemmob 20-10-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ik heb ook problemen gehad met de samsung bd-p1500. Op de display zag ik continu staan load of close drive maar de drive was dicht en ook laden de speler niet op. Als ik de stekker eruit haalde en de speler opnieuw aan deed werkte de speler weer, dit heb ik een paar keer gedaan en na een paar keer werkte dat niet meer dus ik heb de speler terug gebracht voor reparatie. Dit zou 4 weken duren, binnen 3 weken was de speler gemaakt op de bon stond dat de hoofdprintplaat is vervangen.
Speler werkt nu weer na behoren, maar ik kan alleen de speler niet opdaten zoals ik de eerste week van aankoop al had gedaan. Het is wel vreemd dat het nu niet meer gaat, terwijl als de speler geen opdate nodig heeft word dit normaal netjes aangegeven in een menu, dit zie ik nu niet meer staan. Mocht het opdaten in de komende weken niet meer lukken, ga ik weer terug naar de winkel. Ondanks alles blijft de speler wel de films etc. super afspelen.

Rob B. 04-10-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Had ik hieronder vermeld dat de bluray speler van Samsung me zo goed beviel, sinds enkele weken ging hij irritante mankementen vertonen.
Bij het afspelen van CD's pakte hij soms een eerste nummer niet.
Bij het afspelen van DVD's werd het allemaal veel irritanter, zoals plotselinge uitval, niet opstarten of de kleuren werden ineens roze.
Mede gezien enkele negatieve reacties op kieskeurig en op andere forums heb ik de speler bij de winkel waar ik hem heb gekocht kunnen omruilen voor de Panasonic BD30.
Na meerdere ervaringen met deze Panasonic zal ik hierover een review plaatsen.

---------------------1e review, dd.7-8-2008-------------------
Prima speler; ongelooflijk scherpe beeldweergave met een fenomenaal geluid!
Als CD speler ook uitstekend; had hem aangesloten
op Onkyo 605 receiver en het leek wel alsof ik een heel nieuwe installatie had. Gebruikte hiervoor een JVC DVD-speler mede als CD speler en was over de audiokwaliteit tevreden, maar nu weet ik dus niet wat ik hoor, zo mooi!
Één punt van kritiek: wanneer CD's worden beluisterd wordt het nummer dat wordt afgespeeld niet afgebeeld op het display. Tevens werken de numerieke toetsen van de afstandsbediening dan niet, zodat het raden is welk nummer speelt en het zappen lastig is.

Jj2008 03-10-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Zeer mooie en goede Blu-Ray speler.
Voor Blu-Ray zelfs aardig snel.
Erg mooi beeld en werkt ook perfect met 24p materiaal op Blu-Ray.
Speelt DVD en DVD- en + ook zeer goed en mooi af.
Via de optische uitgang perfect geluid.
Wat mij betreft een aanrader.
Updates makkelijk (niet snel) via de RJ45 netwerkuitgang / ingang via je internet provider.
Werkt perfect, alleen daarna moet je wel je standaard instellingen weer instellen (maar dat is bij de concurentie ook).

Wouter87 21-09-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Heb 3 weken geleden de Samsung BDP-1500 gekocht. En inmiddels is hij al kapot. Word morgen dus weer terug naar de winkel. Dit is tevens de laatste keer geweest dat ik iets van Samsung heb gekocht. Op m'n TV na heb ik alleen maar gezeur en ellende gehad met Samsung producten. Hoop dat ik m'n speler om kan ruilen voor een Sony.

De speler werkte tot een aantal dagen geleden goed. Het begon allemaal begin deze week. Als het stroom van de speler af was geweest, dan moest ik de speler twee keer opstarten eerdat hij het deed. Bij de eerste keer opstarten liep de speler namelijk altijd vast. Heel erg vreemd! Heb ik nog nooit meegemaakt. Zit gisteren een film te kijken en wil even een leuke scene terugspoelen, maar opeens werkt de afstandsbediening niet meer. Ik de batterijen gechecked, maar die waren vol. Heb er daarna andere batterijen ingedaan en ook deze deden het niet. Haal de film uit de speler en start de speler opnieuw op. En sindsdien doet de speler helemaal niets meer. De speler blijft nu constant al hangen in het opstartscherm en reageert alleen nog maar op de aan/uit knop op de speler en op de open/dicht knop van de disclade. Zodra je een schijfje in de speler doet, dan gebeurt er helemaal niets. Het hele apparaat doet niets meer. Ga dus morgen terug naar de winkel. Lees op het internet heel erg veel (soortgelijke) problemen met de BDP-1500, dus ben erg huiverig om opnieuw een BDP-1500 terug te nemen. Zit te denken aan een Sony BDP-S350. Mijn vertrouwen in de Samsung is namelijk helemaal weg.

joop120 25-08-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Hele mooie Blu-Ray speler.
Speelt echt alles mooi en goed af.
Voor Blu-ray ook aardig snel met opstarten.
Erg mooi beeld en goed geluid (via de optische uitgang).
Handig via de internetkabel te updaten (wel weer alles instellen na de update).
Ook gewone DVD's speelt hij heel erg mooi af.
Zeer tevreden over.

Ralph77 19-08-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ik heb helaas geen vertrouwen in deze speler.
Na alle reviews hier gelezen te hebben uiteindelijk besloten om deze Samsung aan te schaffen. Na het openen van de doos de speler gelijk op het internet aangesloten om te updaten. Nadat de update was voltooid ging de speler automatisch uit zoals de gebruiksaanwijzing al beschreef. Nou, daarna alleen maar problemen met het apparaat. Vastlopende menu's, tijdens het spelen vastlopers met strepen dor het beeld en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer. Ook niet als ik de stekker er een tijdje uitliet. Het enige wat de speler nog aangaf was LOAD.
Daarom gelijk de service afdeling van Samsung maar gebeld en ondanks de geduldige en prima service kon hij me niet helpen en heb ik hem teruggestuurd naar de dealer.
Nu heb ik een Panasonic BDM30 besteld.. nog even een paar dagen wachten tot hij binnen is.

KvanBaaren 11-08-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Mooie speler. Vrij compact vormgegeven en licht van gewicht. Beeldkwaliteit en geluid heel erg goed, ook van gewone dvd's.

Voor mij een groot nadeel: speelt geen mp3 en jpeg. Onze vorige Blu Ray speler van Samsung kon dat wel. Erg jammer. Daar moet ik dus nu een ander apparaat voor in huis nemen

Seagle 28-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Na lange tijd veel reviews en forums te hebben gelezen, toch besloten deze blu-ray speler aan te schaffen. Heb enorm zitten twijfelen tussen deze en de Panasonic BD-30. Uiteindelijk bij een mooie aanbieding toch voor deze gekozen.

Ik heb beide spelers in werking gezien en ben zeer tevrede over beide. De samsung past qua design echter beter bij mijn 32 samsung lcd tv.

Heb een aantal films gekeken en het resultaat is echt super. Zowel DVD-/+r als Blu-ray ziet er geweldig uit. Het opstarten bij blu-ray duurt relatief lang, maar dit komt omdat alle java software ingeladen moet worden. Dit vind ik echter niet storend. Verder heb ik geen last van ruis noch op de 32 lcd noch op een 42 plasma.

Sunnie 19-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Sinds een paar dagen deze speler in huis.
Eerst even de firmware geupdate. Moet zeggen dat dat vrij lang duurde, terwijl hij rechtstreeks op mijn ADSL 20 mbit verbinding zit.

Er wordt helaas geen HDMI kabel meegeleverd. Deze zul je dus zelf moeten kopen. Zorg er voor dat de kabel wel HDMI 1.3 compliant is. Een kabel van 20-30 euro zou moeten volstaan.

Speler werkt goed. Heeft wat tijd nodig om op te starten, maar dat schijnt normaal te zijn ivm het laden van alle Java software van een BR-disk.
Beeld is super. DVD's worden geupscaled naar het level wat de tv ook aan kan. Bij mij houdt dat in dat de DVD op 1080p full hd binnen komen. Dat ziet er stuk strakker en helderder uit.
Kwa geluid klinkt hij goed. Hij is aangesloten via optical op mijn samsung home cinema set van 3 jaar oud. Geluid klinkt daarbij beter bij DVD's 'dan de interne DVD speler van mijn home cinema zelf weer geeft.

Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is een aantal blauwe flares die in een 2tal scenes in 'I am legend' naar boven komen. Dit zou echter ook van mijn TV kunnen komen. Aangezien ik geen andere BR speler heb kan ik dit niet direct nagaan.

democa 19-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

6 dagen in bezit en beviel prima.Voldeed prima aan mijn verwachtingen maar helaas vandaag deedhij helemaal niks meer.Loopt konstant vast,moet de stekker er voor lange tijd uithalen om hem weer aan de praat zien te krijgen.Morgen terugbrengen,kijken of ik hem kan ruilen want mijn vertrouwen in deze samsung is weg.

R. VD VELDEN 08-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Goede speler,zeer snelle laadtijd van Blu-Rays.
Deinterlacen doet de speler perfect.
Heb deze speler gekocht,nadat in het blad Home entertainment today {HET} De voorganger van deze speler de 1400 al beter uit de test kwam dan de Panasonic BD30 en de veel duurdere Pioneer BDP-LX70.
kortom een goede speler voor weinig geld.
Eerst dacht ik,een Samsung tussen mijn High End apparatuur.
Maar Samsung bewijst,goed hoeft niet duur te zijn.

D. Vissers 05-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ik wilde niet meer uitgeven dan ongeveer € 300,-. Mijn tv is een full-hd Panasonic plasma tv 42PZ85 (aanrader!).

Na veel reviews gelezen te hebben (o.a. op Kieskeurig) had ik 3 opties: de Panasonic DMP-BD30EG-K, de Sony BDP-S300B of de Samsung BD-P1500.

De Panasonic is de duurste van de drie, maar ook beter in de testen. Prijs-technisch gezien heb ik toch gekozen voor de Samsung en ik ben erg te spreken over mijn keuze. Het prijsverschil is ruim € 130,-, na aftek van de geld-terug-actie van Samsung.

De kwaliteit van blue-ray is perfect. De kwaliteit met gewone SD DVD's is ook erg goed, zelfs een stuk beter dan mijn Samsung DVD-HD850.
Alle gebrandde dvd's dvd+r en dvd-r speelt hij keurig af. In de omschrijving Samsung staat dat dvd+r niet herkend wordt, maar hij leest ze dus wel.

In de toekomst wordt volgens Samsung Profile 2.0 via een firmware-update toegevoegd. Dit gaat erg gemakkelijk via het internet via de ethernetpoort op de speler,

Ik had hiervoor een PlayStation 3 60gb. Het grootste nadeel van de PS3 is de herrie van de ventilator, dat is erg irritant als er weinig geluid is tijdens de film. Ik zie geen verschillen met afspelen van blue-ray's. De gewone DVD's worden beter weergegeven op de Samsung BD-P1500. Alleen de ondertitelingen zien er lelijker uit dan op de PS3.

Conclusie: een aanrader.

Roelie64 02-07-2008
Geschreven voor: Samsung BD-P1500

Ben er zeer tevreden over. Makkelijk menu, genoeg opties, speelt tot nu toe alles af.
Mis wel een coax uitgang, alleen optisch aanwezig.